Uyduruk Prenses

''İsveç usulü somon yaptım,siz de yapın''

Bugünlerde moda blogları pek bir popüler olsa da,ben yemek bloglarını da okumayı çok seviyorum..
Bugün,akşam yemeği için İsveçli bir tanıdığımızdan öğrendiğim ıspanak soslu somon tarifini yapmaya karar verince,ben de içimdeki yemek blogu hevesimi azaltmak için sizlerle bu leziz tarifi paylaşmaya karar verdim:)
Somon,içerdiği Omega-3 nedeniyle inanılmaz faydalı bir balık olduğundan sık sık tüketmek gerek,bu yüzden bu tarifi mutlaka deneyin,eşimle biz çok seviyoruz..(google'a somon yazın faydalarını göreceksiniz) 

İşte başlıyoruz,ayy pek heyecanlı;
Biz sadece 2 kişi olduğumuzdan tarifte ben 2 adet çok büyük olmayan somon kullandım..Siz kişi sayısına ve zevkinize göre malzemeleri değiştirebilirsiniz..
Somonu,3 diş ezilmiş sarımsak,tuz,karabiber ve birazcık zeytinyağıyla marine ettikten sonra tepsiye dizdim.Etrafına çok kalın olmayan yuvarlak dilimlenmiş 4-5 adet patatesi,3 adet biberi,birkaç dal maydonozu ve 4-5 adet cherry domatesi yerleştirdim.Sebzelerin üzerine de tuz ve karabiber ilavesi yaptıktan sonra 220C fırında patatesler yumuşayıncaya kadar pişirdim..

Balıklar fırında bir güzel pişerken,biz de ıspanaklı sosu yapmaya başlıyoruz..
Bu sos bildiğimiz beşamel sosu tarzında fakat ıspanaklı..2 kaşık un ve 1 kaşık tereyağını(ben hafif olsun diye 1 kaşık yağ kullandım,aslında 2 kaşık) unun kokusu çıkana kadar kavurduktan sonra üzerine 1,5 su bardağı sütü yavaş yavaş ekleyip sos kaynayıp koyulaşana kadar karıştırıyorsunuz..Diğer yandan birkaç parçaya böldüğünüz 2 avuç baby ıspanakları (normal ıspanakta olur) sosa karıştırıp tuzunu karabiberini ekledikten sonra ıspanaklar ölene kadar bir 5 dakika pişirip,sosu soğumaya bırakıyorsunuz..(sos topak olursa ki ben yaptım,blender bu işi çözüyor:) Bu arada sos iki kişiye göre biraz fazla oluyor,daha çok kişiyseniz bu ölçüler işinizi görür..
Son olarak fırından çıkan balıklarınızın üzerine hafif ılınan ıspanaklı sosu döküp,sebzeleriyle birlikte servis ediyorsunuz..
Yanına koskocaman yemyeşil bir salata yapıp,afiyetle bu sağlık canavarı yemeği yiyorsunuz..
Yerken uyduruk prensesin kulaklarını çınlatmayı unutmayın diyerek afiyet olsun:)
(Resimler görsel açıdan pek iyi olmadı biliyorum ama idare edin,ilk defa yemek resimi çekmeye çalıştım:)

7 yorum..:

deniz dedi ki...

ımm ççok güzel görünüyor.bende bugün balık yapayım dedim ama ilk defa ton balığı(taze) aldım.sonuç iki dilim yemedik.mahallenin kedileri de bayram etti.ilk fırsatta bunu denicem.

ddilara dedi ki...

çok lezzetli görünüyo elinize sağlık...

Lokum Hanim dedi ki...

Muhtesem harika ne yaptin seen bana!! reader dan okuyorum ben hemen koydum starimi yapicam bu tarifi =) Ellerine saglik cok leziz gozukuyor!

Taranis dedi ki...

Ellerine sağlık Prenses eminim lezzetide bir okadar güzeldir...Bu tarif çok işime yarayacak inan sevgilimin bana yaptigi somon a karşılık birde ben ona bunu hazirlayimda görsün:)Ay umarim becerebilirim:))

uyduruk prenses dedi ki...

deniz;bence de denemelisin:)
dilara;çook teşekkürler:)
zuzu;o zaman afiyet olsun şimdiden:)
taranis;cok kolay kesin yaparsın,sonra da hava at sevgiline bu da isveç usulü diye:))

♥ Made By Mİne ♥ dedi ki...

ben de deneyeceğim umarım olur :) eline sağlık

cerenim.com dedi ki...

canımmm benimmmm okudum şimdiii...hemen bu gece yapacağımm öpüyorum çook. cici sarı minik tatlı kuş