Uyduruk Prenses

''Saç boyatıp-boyatmama sorunu''

Kadınların özel günlerinde boyattıkları saçların istenilen gibi olmaması,boyanın tutmaması ve çok daha kolay akması söylentileri yıllardır kafama takılmıştır..
Saçlarımın röfle zamanı geldi,geçiyor derken regl iken saç boyatıp boyatmama arasında kalarak son anda randevumu iptal ettirdim..
Düşününce ne alakası var desem de,heralde hormonlarla ilgili bir nedeni vardır diyerek hep kendime engel olmuşumdur adet dönemlerindeki saç boyatmalarımda..
Bu konuda iyi veya kötü deneyimleri olan ve bunun mantıklı bir açıklamasını bilen?
(weheartit.com)

9 yorum..:

Adsız dedi ki...

Mantıklı açıklamasını ben de inanılmaz merak ediyorum, özel günlerde hormonlar nasıl alt üst oluyorsa saç boyamadan turşuya kadar ucu dokunuyor :)

Pelin P.A. dedi ki...

Ben ilk defa senden duyuyorum canım. Şimdiye kadar hiç öyle bir sorun yaşamadım.

^ Çilekli Fondü ^ dedi ki...

ben de defalarca boyadım regl dönemimde,hiç birşey olmuyor :)

pelininstyle dedi ki...

Boya olayini ilk senden duydum ama regl doneminde benim saclarim bir igrenc olur ki. Herkes psikolojime bagliyor o anki ama bence gercekten berbat oluyor:))

Sıla Yılmaz dedi ki...

benim bu konuda hiçbir fikrim yok ://

babycakes dedi ki...

ben daha geşen gün reglyken saçlarımı boyadım sonuç harika.. üstelik n'hikmetse benim saç boyamalarım hep o malum günlere denk gelir acaba boyanın tutmaması sorunsalından çok kadınların o aralarki karmaşık ruh hallerinden mütevellit yanlış abzürt bir saç rengi seçer diye mi korkuluyor:!!

Ayshenur dedi ki...

evet tabi böyle söylenir ama nedenide renk tutmazdır ama o renk neden tutmaz bnde bunu bilmiomusum sen sorunca farkettim:)

Adsız dedi ki...

Regly dönemlerinde hormonlar yüzünden tam rengin tutmamasına sebep oluyor diye duymuştum. Ben o günlerde fön çektirirsem tutmaz ya da kaşlarım çok daha hızlı uzar aldırmak zorunda kalırsam 5 gün sonra bir daha aldırırım.

sedeff dedi ki...

Bilimsel bir açıklaması mutlaka vardır. konuyla çok alakalı olmasa da bir ara çok merak edip araştırmıştım islam dininde de saç kestirmeme durumu var bildiğim kadarıyla haram ya da günah demek yanlış ama özel günler dışında insan vücudundan parça ayrılmalıymış. "Cünüp kimse gusletmedikçe (cünüpken) tıraş olmamalı, tırnak kesmemeli, bedeninden herhangi bir parçanın ayrılmasına sebep olmamalıdır Bunları gusledip temizlendikten sonra yapmalıdır
Cünüpken veya adetliyken tırnakları, tüyleri kesmek caiz midir?
Cünüp olan kimsenin yıkanmadan tıraş olması ve tırnak kesmesi haram olmasa da iyi değildir İmam-ı Gazali İhyâü Ulum ed-Dîn kitabında şöyle diyor: Cünüp olan kimsenin tırnak kesmesi, tıraş olması, etek ve koltuk altını temizlemesi, kan aldırması veya vücuttan herhangi bir parça kopartması uygun değildir. Çünkü âhirette bütün vücut geri döneceğinden yıkanmadan kesilen veya tıraş olunan şey cünüp olarak dönecektir(Mügni' I -Muhtaç, c I s 75; Halil Gönenç, Günümüz Meselelerine Fetvalar )

Niçin yıkandıktan sonra yapmalı bunları?

İnsan mükerremdir ve onun mükerrem olan bütün azalarına itina ve saygı gösterilmelidir. Bu, tırnak da olsa, ait olduğu bedenden kirlilik halindeyken ayrılmamalıdır.